Beste mensen,

www.wolenvilt.nl gaat een beetje afbouwen.

Jaren heb ik met plezier spullen gemaakt, maar ik ben er achter gekomen dat het wereldje van “poppenmaaksters” of hoe we het ook noemen totlaal niet de mijne is.

De spullen van wol en van wilt:

Haat en nijd, afgunst, en mensen die van mening zijn alles zelf te hebben bedacht, ik word er een beetje ibbelig van. Jaren en jaren gaat dat maar door. Dames die zonder blikken of blozen beweren dat zij de uitvindster zijn van de babypop. Dames die er stellig van overtuigd zijn dat zij een narcis hebben uitgevonden. Patronen die nieuw op de markt komen, maar waarvan ik al jarenlang een soortgelijk patroon in mijn map heb zitten. En o o waag het niet om een gemaakt exemplaar op een site te zetten voor de verkoop. De hysterie die er ontstaat als een patroon geruild wordt.

Dit soort gedoe speelt al jaren, en ach ik trek mij er weinig van aan. Ik heb mijn site en maak mijn spulletjes, schiet een foto en probeer mijn site zo goed bij te houden. Krijg heel veel leuke en positieve reacties en verkoop ook nog spullen. Wat wil een mens nog meer met zijn hobby?

Mijn eigen kleine hoekje waar ik mijn hobby’s lekker kwijt kan. Handwerken en foto’ s maken.

Maar:

Een tijdje geleden kwam ik er bij toeval achter dat iemand mijn website volledig nagemaakt heeft. Indeling, kleur (die ik overigens op mijn site veranderd heb) … Bizar, temeer omdat mijn website door ons zelf ontworpen en gemaakt is, en niet een bestaande site is die je tegen betaling zo over kan nemen.

Alsof je een winkeltje hebt en vlak naast jou komt een winkeltje in precies dezelfde kleuren en maten.

Dit heeft mij doen besluiten om te stoppen met www.wolenvilt.nl

Mijn website blijft voorlopig nog wel bestaan, maar er zal nog maar heel weinig nieuws op komen.

Binnenkort zal er een grote “uitverkoop” zijn, en dan kan ik alles opruimen en wie weet pak ik het op een goede dag weer op.

Groetjes

Anita Hollander

www.wolenvilt.nl